27 August, 2007

Gaver / Gifts



Samboeren min var så heldig å vinne i konkurransen som Bea lyste ut. Da han ikke er noe særlig tess med garn og pinner, har han overlatt premien, 4 nøster med Rauma Finullgarn, til meg. De passer nøyaktig inn i en av høstens planer, så jeg tror Bea er tankeleser. Jeg tror for øvrig at jeg skal oppmuntre samboeren min til å delta i flere konkurranser i Blogglandia :-)

My partner won a competition that Bea held earlier. He isn’t very interested in yarn, so he’s handed the prize over to me. The yarn, four skeins of Rauma Finullgarn, fit perfect with one of my plans this fall, so I believe Bea is an excellent mind reader :-)




Tomatene mine går ad undas i år. I det hele tatt så har det vært mindre glede på hagefronten enn vanlig, både på grunn av været, og på grunn av at vi har fått mordersneglene hit. Da er det godt man kan pynte opp med flotte perlerier fra Supernøtt i stedet. Ikke for det, de passer aller best rundt halsen min. På denne linken er butikken hennes :-)

My tomatoes aren’t doing well this year. All in all, there’s been less joy in the garden than usual, both because of the weather, and because we were invaded by a lot of Iberia snails, which are not very pleasant creatures. So, I had to decorate with some of Supernut’s lovely jewellery instead to get my spirit up. On this link you’ll find her webshop :-)




I Hemmelig Venn i juni, fikk jeg en flott pakke som inneholdt en håndlaget kort og nøster med Nagano fra Gjestal. Det er et uprøvd garn for meg, og det er veldig kjekt å få garn jeg ikke har prøvd før. I tillegg var det de skjønneste små selbuvotter med pakken, er de ikke flotte?

In Secret Pal in June, I got a great parcel with a handmade card and skeins with a yarn called Nagano from Gjestal. I’ve never tried this yarn before, and I think it’s great to get the opportunity to try it. In addition, the parcel contained some beautiful miniature Selbu mittens, aren’t they lovely?




I Hemmelig Venn i august fikk jeg en flott pakke fra Anlen. Den inneholdt to nøster med garnet ”Tove” som jeg heller aldri har prøvd før, og som sagt tidligere er det veldig kjekt å få uprøvd garn. Da er det stadig noe nytt å lære. I tillegg fikk jeg sjokolade, og ikke minst heklenål nr. 7 som jeg har ønsket meg lenge.

Tusen takk til alle sammen :-)

In Secret Pal in August, I got two skeins of another yarn I haven’t tried before, called ”Tove”. And as I wrote earlier, I always think it’s great to get yarn I don’t know about beforehand, because it gives me an opportunity to learn something new. In addition, Anlen sent me chocolate, and crochet hook 7 mm that I’ve been wishing for for a long time.

Thank you all of you :-)

2 comments:

Hobbygåsa said...

Så mange fine gaver du har fått da - heldige deg! Er det kanskje votter fra England du skal strikke - garnet passer visste iallefall perfekt etter det jeg har skjønt. (Jeg skal prøve meg...) Og så ble jeg grønn av misunnelse, er det du som har endt opp med Supernøtt sitt smykke - det er bare råstilig!!! Ha en kjempefin kveld!

Anonymous said...

Tankeleser, du liksom.. :D
Kjekt at det passa inn i planane i alle fall, gleder meg til å sjå kva slags vottar det blir.. ;)