23 June, 2009

Nytt familiemedlem / Our new family member


Endelig er vårt nye familiemedlem i hus. Han er full av liv, sulten på utfordringer og veldig kjælen. Vi er ikke allergiske, men vi har stadig familiemedlemmer på besøk som er det. Derfor bestemte vi oss for å kjøpe en bestemt type rasekatt, nærmere bestemt en "Sibirkatt", fordi de sies å være mer allergivennlige. Det vil si at færre allergikere reagerer på denne katten enn andre katter. For øvrig er han så søt at jeg har mest lyst til å spise ham opp :-)

For dem som vil lese mer om denne rasen: LINK



Finally, our new family member has arrived. He's full of energy, hungry for challenges and very affectionate. We aren't allergic to cats, but we have visiting family and friends who are. That's why we decided to buy a special cat breed, a "Siberian cat". They say that fewer people have allergic reactions to this kind of cat breed. Besides that, he's so incredibly cute I could eat him :-)

For those who want to read more about the Siberian cat breed: LINK

18 comments:

lise said...

For en skjønning! Gratulerer med kattungen, jeg er litt svak for rasen selv, men så langt har vi holdt oss til gratiskatter..

♥ Gamleheksa ♥ said...

For en nydelig krabat!

Anonymous said...

Har han et navn?
Kanne

Maret said...

For eit flott lite "nøste".

Kos deg og ha ein fin kveld.

Anonymous said...

Så kjempesøt! Hvor gammel er han? Det er herlig å ha katt, men vi fikk litt sjokk over hvor overernergisk vår var da vi fikk ham i hus. Da var han ca 16 uker gammel.

Merethe said...

Gratulerer med nytt familiemedlem. Han var nyydelig :o)

Hilde C. said...

Takk for hyggelige kommentarer :-)

Lise: Jeg har sett de flotte kattebildene på bloggen din, og det er ingenting å si på gratiskatter. Det ville det nok blitt her også hvis det ikke var for det med allergi :-)

Kanne: Nei, han er ennå navneløs. Forferdelig vanskelig å finne navn syns jeg. Forslag mottas med takk :-)

Innfall: Han er 12,5 uker gammel nå, og energisk er ordet. Men han sover i ganske lange perioder også. Men jeg ser at han trenger en masse utfordringer å bruke energien sin på :-)

Merethe: Tusen takk :-)

Hanne said...

Å, så nydelig!

Camilla Simone said...

Gratulere så masse. Er sååå misunnelig, for jeg får ikke katt før vi flytter i eget hus. Er jo så hærlig med en liten katt som skal kose og leke.

God sommer til dere.

siddisisalou said...

En nydelig liten pusekatt - skulle gjerne hatt en selv.
Lykke tll og kos dere masse ! Skal bli spennende å følge meg for å se hvordan den blir etterhvert - har sikkert allerede fått et fint navn også

Supernøtt said...

Han er virkelig helskjønn! Kjenner at jeg fikk ikke mindre lyst på katt selv nå :-D

Hobbygåsa said...

Åååå så søt! Gleder meg til å se masse bilder av ham her i fremtiden :-)

Sylvia said...

For en skjønning! har aldri hørt om rasen før, jeg. han ser ut som en liten tigergutt, da! hva heter han?

Hilde C. said...

Det var det med navn da. Det er vanskelig gitt. Foreløpig er han navneløs stakkar :-)

Line Kristine said...

Så nusselig!!
Hilsen fra en strikkende katteelsker :)

Anonymous said...

Gleder meg til å se han:)) Kanne

Lisbeth said...

Gratulerer så mye med en nydelig katt! Vi har også en Sibirkatt og jeg må si at jeg elsker rasen. Vår pus er til tider temmelig mye spretten, men det er sjarmen med rasen.

Jorunn said...

dette var en veldig koselig blogg.
jeg er også dyreelsker og ble helt betatt av den søte Sibir-pusen. har aldri hørt om rasen før.
likte også godt bildene av kråkene. de er utrolig smarte og kan være ganske så ekle mot pusekatter.
skal følge litt med på bloggen din.

hilsen Jorunn