30 June, 2009

Bloggferie / Blog break


Her i hekle-strikke-pusekatteriet nyter vi varme sommerdager i skyggen. Lite skjer på hobbyfronten. Jeg nøyer meg med å lese Kate Jacobs bok "Fredagsstrikkeklubben" i stedet. Det er passende sommerlektyre for en hobbyentusiast. Pus hopper og spretter, fanger fluer, og har nå lært å passe seg for humlene. Han nøyer seg med å lande ved siden av dem nå, og ikke oppå dem. Jeg er redd han lærte det på den harde måten. Han koser og maler, og rapper garnnøster mens jeg sover. Jeg blir så sjarmert av garnnøsteinteressen hans, at jeg lar ham beholde dem. Nå tar jeg bloggferie til august. Jeg vil ønske alle som er innom en riktig god sommer :-)

We sit in the shadow, enjoying hot summer days. I'm not doing much crafting. I'm reading Kate Jacob's book "The Friday Night Knitting Club" instead. That's suitable summer reading material for a knitting enthusiast. The kitten is jumping, running and playing. He has now learned the hard way to leave the bumble bees alone. He lies in my lap and purrs, and steals yarn balls while I'm sleeping. I'm so charmed by his yarn ball interest, that I let him keep them. Now I'm taking a blog break until August. I would like to wish you all a great summer :-)

18 comments:

Hobbygåsa said...

Hehe ja hvem lar seg ikke sjarmere av slik garninteresse :-) Så nydelig den er, og i akkurat rette alderen, de er jo så morsomme når de er små. Ha en fin sommer Hilde - vi sees igjen til høsten!

Siena said...

Sommeren er nok ikke den beste strikketida nei. Nydelig katt, håper dere begge får en fin ferie!

♥ Gamleheksa ♥ said...

God ferie til dere og til pus.

ater Damage Tennessee said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Alexandra said...

What a cute kitten! Have a wonderful summer! :)

Anonymous said...

Pusekatteriet er et ord du burde få med i bloggtittelen, ja! Det er en virkelig nydelig liten katt dere har fått, røde katter er fine ;-) Min erfaring er at interessen for å stjele garn minker litt med alderen, hjemme hos oss kan jeg nå ha både strikketøy og garnnøster liggende uinpakket uten at Malsen går til angrep.

Ønsker deg en fin ferie/bloggpause :-)

Rachel said...

Happy summer! Will look forward to your return after your rest!

Be well!

Wendy said...

That's a good book. Enjoy your break. Relax and have fun.

Lykkelita said...

Bare innom for å ønske deg en fortsatt god sommer:) Stor klem fra Elisabeth!

Maret said...

Så avslappande og nydelig..

Fortsatt fin sommer.

Pinneguri said...

Kos deg where ever i august :D

Eivor said...

ååååhhhhh..... jeg misunner deg en herrrlige kattungen kjempemye!!! jeg elsker katter - har alltid hatt katter helt til vi fikk vite at min mann er allergisk mot katter....... helt nydelig kattunger, flotte farger og det ser ut som om den er SÅ GOD !

Chatrine said...

Ligger en award til deg på siden min. Ha en god sommer!

siddisisalou said...

Du er jammen flittig og flink - det ligger en liten AWARD til deg på bloggen min. Gleder med til å fortsatt følge deg på bloggen din..... ;-)

Marika på Odlingspyssel said...

Vilken mysig kisse. Hoppas att ni får en supertrevlig semester :)

Anonymous said...

Håper du koser deg masse med pus! Håper han holder seg til ubrukte nøster ;)

Her har det gått i alt anna enn strikking i sommer, men kjenner at det snart er på tide å finne tilbake til garnnøstene mine :D

Ha ei flott veke!

Sylvia said...

heisann
Så må du ha god ferie. Min ferie er over, men jeg får en liten miniferie neste mnd også...drar tilbake til København :)
Må du kose deg med boka, den har jeg lest, og jeg kunne ønske den fortsatte da jeg var ferdig med den!
Håper du nyter ferien......

Guro said...

Nå begynner kanskje bloggeferien å gå mot slutten? Håper du har hatt en fin ferie. I det siste har jeg følt at våren er i anmarsj, og med den kommer en stor trang til å kjøpe garn...! Heklenåla har også såvidt fått litt fart på seg, så nå ser jeg frem til en kreativ høst :)

PS. Har fått ny blogg! http://milchschaumdesign.blogspot.com