22 February, 2011

Magasinsalg / Selling magazines


(This blogpost is about me selling old magazines in an auction site, so only in Norwegian this time :-)

Jeg driver stadig generalopprydning i heimen i forbindelse med at vi flytter til høsten. Runden er nå kommet til diverse blader. Jeg har samlet en del strikke – hekle – og sy/sømblader de siste årene, og nå har jeg lagt dem ut på auksjon på QXL (sammen med samboerens tegneserier). Bladene er delt i "pakker": 3 strikkepakker, 3 sømpakker og en heklepakke: LINK til auksjonen

Her er en titt på utvalget med link til magasinenes hjemmesider:

Vouge Knitting



Ottobre design
Sy Magasin
Burda



Interweave Crochet
Crochet Today
Simply Creative Crochet (Dette fant jeg ingen link til).



Simply Knitting
Knit Scene
Knitting (Fant ingen link)
Kreative Kvinner (Fant dessverre ingen link)
Fiber Arts



Designer Knitting



VK: Vouge Knitting



Sew Hip



Bladpakkene blir sendt i Smartpostesker. Skulle du ha vinnende bud på flere pakker, så sender jeg dem i en og samme eske, slik at du sparer porto. Betaling via nettbank eller Paypal. Auksjonene er åpne i 7 dager. Det er mange timer med inspirasjon og underholdning her, og masse fine oppskrifter :-)


Angående auksjonen til støtte for Stine Sofie Stiftelse, hvor målsetningen var å samle inn 10.000 kroner, endte visst totalbeløpet på hele 50.000! Det er jo knallbra. Veska jeg donerte bort, havnet hos Lise: Link :-)

2 comments:

lise said...

Jeg er storforbruker av slike blader selv, så jeg tror jeg har mesteparten... Bortsett fra Sew Hip, det har jeg ikke hørt om en gang. Er det britisk eller amerikansk? Noe man bør begynne å abonnere på? (Kan bli større forbruker..)

Vesken er bare fantastisk fin, tiåringen min falt fullstendig hun også.

Hilde C. said...

Hei Lise: Sew Hip er britisk. Jeg liker det veldig godt, og kommer til å fortsette som abonnent. Det inneholder syoppskrifter av mange forskjellige slag og ulike vanskelighetsgrader fra helt enkle ting til litt mer avanserte. Klær for barn og voksne, og mange andre ting som tepper, vesker, toalettmapper, kosedyr osv osv. Det pleier å være et variert utvalg i hvert blad. I tillegg er det alltid artikler om en spesiell stoffdesigner, eller om andre spesielle temaer knyttet til søm og stoffer. Jeg liker som sagt bladet godt, kanskje også fordi det ikke er så uoverkommelig avansert det som står der. Jeg tror de prøver å rette seg inn mot et variert sømpublikum. Er man ute etter mønstre på veldig avanserte og intrikate klær, så fins det sikkert magasiner som er bedre egnet enn dette. Utfra hvordan jeg "kjenner" deg gjennom bloggen din, med at du syr mange forskjellige ting, så tror jeg du vil like det (jeg sier ikke det for å få deg til å by på auksjonen altså, det kan jo være like greit å abonnere i stedet :-)