12 May, 2009

Kul mann / Cool man


Det har vært lite strikk og hekling her i bloggen i det siste. Grunnen er at alt jeg har tatt i de siste månedene har endt opp som UFO'er. Men jeg har stødig kurs på et prosjekt nå, så det vil komme strikkeposter her etter hvert. Her om dagen mistet jeg forresten impulskontrollen da jeg så denne kule rosa mannen. Ikke bare er han kul og rosa, han er utrolig praktisk også. Selv om jeg allerede har to dingsebomser til å måle strikkepinnestørrelser, så måtte jeg bare innlemme denne karen her også i hekle-strikkeriet. Han er designet av Ola Flatvad (olasfabrikk.no) etter en idé fra hans strikkegale kjæreste Inger Johanne (hvilket bekrefter det vi allerede vet, nemlig at strikkegale damer er inspirerende). Flere fikse karer er til salgs i Etsybutikken deres Måke & Kråke, hvor jeg også har fått låne bildet :-)

There haven't been many knit and crochet posts in this blog lately. The reason is that everything I've started, have ended up as UFO's. But I'm keeping a steady course on my latest project, so there will be more knitting posts eventually. The other day, I lost my impulse control when I saw this cool pink man. Not only is he cool and pink, he is incredibly practical too with his needle gauge abilities. I just had to incorporate this fellow in my stash. He is designed by a Norwegian man called Ola Flatvad (olasfabrikk.no) after an idea by his knitting girlfriend Inger Johanne (which confirms what we already know, that knitting women are very inspiring). More handsome pink men are sold in their Etsy shop, from where I was also allowed to borrow the picture. He comes in US versions too :-)

5 comments:

Hanne said...

Mistet impulskontrollen. Det var en fiiiin formulering, som jeg trenger rett som det er.
Kjekk kar, han her!

Pinneguri said...

Så stilig :D > rusler inn i butikken, jeg ...

lise said...

Det er visst en sort på vei til meg..

Hilde C. said...

Jeg skjønner at det ikke bare er jeg som kan miste impulskontrollen over kredittkortet. Kanskje vi kan danne en klubb? ;-)

isabel tiago said...

Very interesting and useful to this object. I myself would like to have one like that.