20 September, 2010

Mere fra motefronten / More from the fashion world


Foto: Alastair Grant/Ap

Her i hekle-strikkeriet prøver jeg stadig muligens fåfengt å være litt moderne. Av og til strømmer inspirasjonen på. Nå sist fra vår- og sommerkolleksjonen 2011 til Louise Grey. Perfekt for oss hobbyister som nå bare kan stupe inn på syrommet og sette sammen de odde stoffrestene vi har liggende. Det er bare å glede seg til neste sommer samt håpe at 40-årskrisa er over innen det ;-)
[Via nrk.no]

Here's some inspiration for next seasons clothing, from Louise Grey. Perfect for us crafters with lots of fabric bits and pieces lying about ;-)

11 comments:

Sylvia said...

Hjelpes, er 80-tallsmoten på vei tilbake igjen? (Dollie de Luxe)
Har hørt at skulderputer også er in igjen i år........
Pst: ny blogg hos meg, kommer du?

ANNEPÅLANDET said...

Haha, så fiiint!!! Kanskje vi skulle avtale å møtes i Oslo et sted iført sånne antrekk - trenger ikke nellik i knappehullet da!
Nei, takke meg til 40-årskrisa, men SÅNN kommer jeg ikke til å gå gitt.
God tirsdag!

ide-puffen said...

He he he ja om man er 1.90cm, str 34, og med en selvsikkerhet som den godt voksne Anna Anka, så kunne man gått på julebord i disse kreasjoner uten å bli innlagt ha ha ha. Snakker om keiserens nye klær. Morsomt innlegg.
Og 40årskrisa.....nei den skiter jeg i. Jeg har jagd den vekk, men blir hissig når den prøver seg i speilet en altfor tidlig morgen. Høsten og vinteren er en god ting. Mørket demper alle spor he he.

Ha en toppers kveld med eller uten filleremser :)

Klem
Randi

Vibekes lille ullne said...

Perfekt, endelig kan jeg få avsetning for tøyrestene mine - not!

40-årskrisa er verst før det tallet rundes. Etterpå er det liksom ikke så mye å gjøre med :)

Hilde C. said...

Sylvia: Jeg motene resirkuleres visst igjen og igjen. Og det er klart jeg kommer innom din nye blogg :-)

Annepålandet: Det ville nok vært litt av et skue, strikkende damer i sånne antrekk :-D

Randi: Tja, siden jeg er ganske langt unna 1.90 høy str 34 får jeg vel legge ideen på hylla ;-)


Vibekes lille grønne: Nei, det er det der med at alternativet er verre :-)

Line Kristine said...

Virkelig lekkert... :P
Takk for hyggelig hilsen i bloggen min :)

Bente said...

For en fantastisk kreasjon! Er det noen sak å slenge sammen et plagg eller to, liksom? ;-)

ide-puffen said...

Nå har jeg laget masse Plommechutney fritt etter oppskriften din. Jeg brukte mer hvitløk, litt mer salt. Sånn ca av det andre. Smakte til undervegs. Synes den ble
n y d e l i g.
Gleder meg til å ha den til stekte kjøttretter og under ostesmørbrødene mine. Har du flere tips til bruk?

God kveld til deg.

Klem
Randi

Hilde C. said...

Line Kristine: Ja, ikke sant ;-)

Bente: Nå kan vi alle gå med hjemmekreasjoner :-)

ide-puffen: Så hyggelig å høre at plommechutneyoppskriften falt i smak. Jeg pleier å bruke den til kjøttretter jeg også. Og til indisk mat og kyllingretter. Å ha den på ostesmørbrød har jeg ikke tenkt på, men det høres kjempegodt ut. Jeg må nok prøve det :-)

Hobbygåsa said...

Hehe, ja her er det bare å gjøre dypdykk i lappehaugen :-) Jo mer jeg ser på bildet så syntes jeg det ser mer og mer stilig ut. Ikke noe jeg ville ha tredd på meg, men bildet er kjempestilig!

Maret said...

Ser ein og anna stoffbit eg kunne hatt bruk for til lappeteknikken.

Men ellers..... nei.....