14 September, 2010

Tunika / Tunic


Jeg har strikket meg en yndlingsgenser. Myk og varm i Drops alpakka, Drops Vivaldi og Drops Kid Silk. Den er strikket på pinne 10 mm, så det gikk råfort. Jeg brukte bare 4 dager på bolen. Oppskriften er nok ikke helt ny, så en av Vivaldifargene var gått ut av produksjon. Den ble erstattet med en dobbeltråd Drops Kid Silk i stedet. Jeg ble så fornøyd at jeg lurer på å strikke en til i en annen farge :-)



I've knitted myself a favourite tunic. It's soft and warm in Drops alpaca, Drops Vivaldi and Drops Kid Silk. I've used knitting needles US 15/10 mm, so it was a really quick knit. The body took me only 4 days to complete. I don't think the pattern is a new one, because one of the Vivaldi colours was not available anymore. I substituted it with Drops Kid Silk, double thread. I'm so content, I'm thinking of knitting one more in another colour :-)

13 comments:

lise said...

Superstilig, lekkerplekker!

Myr said...

Flott!

LivM said...

Den var råflott, og sikkert deilig og varm nå til høsten!

anla said...

så fine frynsedusker !

Lovisa Ekenberg said...

Snygg!

Vibekes lille grønne said...

Flott jakke og herlige farger! Pinne 10 hørtes litt "skummelt" ut, bruker pinne 5 på jakke nå og synes det er litt tykt. :)

Hobbygåsa said...

Så lekker! Og så herlige farger! Dette er en riktig gladgenser :-)

Elins Strikkeri said...

Kjempefin og så ser den så god ut:))

Vibekes lille grønne said...

Tusen takk for kommentar på ME-innlegget mitt også forresten! Veldig hyggelig! Ha en fin dag! :)

Hilde C. said...

Takk!

Vibekes lille grønne: Pinne 10 går greit når man har vent seg til det. Deilig at arbeidet vokser så fort med tykke pinner :-)

Supernøtt said...

Skjønner godt at det ble en favoritt, både form og farge er skikkelig fine!

Siddis-in-houston said...

Så herlig genser du har strikket! Uffameg, bra det gikk godt med pusen! Ha en flott helg!

Evy said...

Nydelig!