22 April, 2009

Jordas dag / Earth day


Jeg fikk et nyhetsbrev fra "Photojojo" som fortalte at den 22. april er "Earth day". I følge Wikipedia så er "Earth day" følgende: "Earth Day, celebrated April 22, is a day designed to inspire awareness and appreciation for the Earth's environment.""Photojojo" fortalte om et prosjekt hvor folk blir oppmuntret til å sende inn et (eller flere) bilder som er tatt den 22. april. Man sender inn et bilde fra sin lille krok av verden, og det gjør nok mange andre også. Alle bildene vil så bli satt sammen til en mosaikk som sier noe om hvordan verden er akkurat på denne dagen. Bildet må som sagt være tatt den 22., men innsendelsesfristen er den 30. april. Jeg har sendt inn bildet i denne bloggposten. Jeg syns ikke selv at det er verdens peneste bilde, men for meg sier det noe om Oslo på denne dagen. Mange biler og høy aktivitet på den ene siden, men også en ganske grønn og stille idyll på den andre. Her representert med fredelige øyer i Oslofjorden i bakgrunnen av bildet. Så hva venter du på? Det ville være hyggelig å se et bilde fra ditt hjørne av verden også :-) Link.

I got a newsletter from "Photojojo" which said that April 22 is "Earth day". According to Wikipedia, "Earth day" is: "Earth Day, celebrated April 22, is a day designed to inspire awareness and appreciation for the Earth's environment.""Photojojo" wrote about a project where people are encouraged to send in one (or more) photos that are taken on April 22. You send a photo from your corner of the world, and so will probably others do as well. All the photos will be put together to form a mosaic that says something about the world on this day. The photo has to be taken on April 22, but you don't have to submit it until April 30. I've submitted the photo in this blog post. I don't think it's the prettiest photo in the world, but to me it says something about Oslo today. On the one hand, lots of cars and buzzing activity, but also a quite peaceful place with lots of greenery. Here represented by the islands in the background of the photo. So, what are you waiting for? It would be nice to see your corner of the world too :-) Link.

3 comments:

Hobbygåsa said...

Flott bilde og tanken bak det er jo super. Jeg har blåveisbilde i bloggen min i dag - kanskje jeg skal sende inn det, sett fra en mer landlig side hvor vi tror vi har friskere luft enn i storbyen hehe. Jeg sjekker linken - ha en fin dag!

Hilde C. said...

Hobbygåsa: Jeg har kikket på blåveisbildene dine, og de er nydelige. De kan helt sikkert sendes inn :-)

Hanne said...

Takk for tipset. Min lille plett på jorden er nå foreviget, akkurat slik den er onsdag 22. april 2009.