18 January, 2007

Milde gaver og en alpelue / Presents and a beret




På ønskelisten som jeg sendte til min lillesøster til jul, sto oppført noen ganske åpenbare hint om hva jeg kunne tenke meg til jul. Siden jeg har verdens snilleste lillesøster, ble ønskene mine oppfylt. Jeg fikk Noro Kureyon som jeg har lest om overalt, men ennå ikke prøvd. I tillegg fikk jeg Shanti Silk, altså sari silke garn. Det er så utrolig vakkert! Jeg har ikke brukt noe av sari silken ennå, jeg må spare det til jeg er helt sikker på hva jeg vil bruke det til. Noro Kureyon har jeg strikket med allerede. Jeg fant en oppskrift på en alpelue/beret Hedvig sin blogg. Hun har oversatt oppskriften til norsk, og fått lov til å publisere den på bloggen sin. Tusen takk til Hedvig og til lillesøster!


On the wish list I sent my little sister before Christmas, I had written some very obvious hints about what I wished for. Since I’ve got the best little sister ever, my wishes were fulfilled. I got Noro Kureyon which I’ve read about so many places, but still haven’t tried. I addition, I got Shanti Silk, that’s sari silk. It’s so incredibly beautiful! I haven’t started using it, because I want to be absolutely sure what I want to use it for. I’ve knitted something of the Noro Kureyon yarn already. I found a pattern for a beret on Hedvig’s blog. Hedvig found the original pattern at the Garter Belt site, and was allowed by the designer of the pattern, Wendy Bernard, to translate it into Norwegian and publish it on her blog. Thank you Hedvig and thank you little sister!


Det går rykter om at julenissen kommer fra Nordpolen. Jeg er litt i tvil om det. Jeg tror egentlig at julenissen er en kvinne, hun bor i Texas, og hun heter Mary. Se bare hvilke goder som landet her rett før julaften. Flerfoldige nøster med garn. Mesteparten er Uros Aran, Peruvian collection, som består av 50% highland wool og 50% alpakka. Det er bare nydelig. Dessverre så klarer ikke bildene å gjengi fargene helt, i virkeligheten ser de mye bedre ut. Det var en skikkelig overraskelse til i esken, nemlig boka ”Norsk strikkedesign”. Ikke nok med det, utgaven er norskspråklig. Jeg hadde aldri i verden sett for meg at jeg skulle få en strikkebok på norsk tilsendt fra Texas – jeg mener hva er sjansen for det egentlig? Jeg må visst ha vært snill pike siden julenissen har vært så grei ;-) Thank you Mary!


There’s a rumour saying that Santa comes from the North Pole. I’m in doubt about that. I think Santa is a woman, she lives in Texas, and her name is Mary. Just look at the lovely yarn that landed on my doorstep right before Christmas. There were several skeins of yarn, most of it Uros Aran, Peruvian collection, containing 50% highland wool and 50% llama. It’s wonderful! Unfortunately, the pictures here are not good enough, the colours are much better in reality. There was another big surprise in the box, a book called “Norsk strikkedesign”, a collection from Norway's foremost knitting designers. It’s even the version written in Norwegian. The Norwegian language is definitively not associated with any kind of world domination (only 4,5 million inhabitants), so the possibility of getting a book written in Norwegian from Texas has never ever occurred to me. I mean, what are the chances of that? I believe I must have been a good girl since Santa has been so generous this time ;-) Thank you Mary!


10 comments:

Beate said...

Så spennende det må være å få garn i posten Det der Noro Kureyon så kjempestilig ut!

Candy Schultz said...

Ooh that yarn is beeootiful. I want some. I have some wonderful yarn for a felting project but I haven't gotte n to it for a long time. You are an inspiration.

Annie said...

That Mary is a cool Santa! Nice stuff, can't wait to see what else you make!

HPNY KNITS said...

positively great yarn enhancements!!!
:-)

Mary, Mary... said...

You're welcome! Skaal, and your Kureyon beret is very charming. Have you picked out a pattern yet from Norsk Strikkedesign? I love 'kort genser i blatoner', 'jakke med hatt(hermansen),kort jakke(hermansen) AND'morketid og vinterlys(finseth). Too many choices!

Anonymous said...

Tøff alpelue. Norogarnet er så stilig slik. Blir så flotte overganger i fargene :) :)

Hilde C. said...

Mary: Skaal to you too :-) There are so many great patterns in the book. Of the ones you mention, I think "morketid and vinterlys" (the one on the cover) is the best. But all that counting that will be involved! Those patterns aren't easy :-)

Anonymous said...

I've seen that Shanti Silk on an online yarn store - it is absolutely georgeous!! I can't wait to see what you make with it :)

Supernøtt said...

Så mange flotte gaver på en gang! Leser i en tidligere post at din lillesøster har endel krabber å gjøre godt igjen :-D Så du har nok mye bra garn i vente også, hehe!

Anonymous said...

Masse herlig garn!! Likte picotene og snurreriene :-). Venter på Noro jeg også nå *hyper* !