14 September, 2010

Tunika / Tunic


Jeg har strikket meg en yndlingsgenser. Myk og varm i Drops alpakka, Drops Vivaldi og Drops Kid Silk. Den er strikket på pinne 10 mm, så det gikk råfort. Jeg brukte bare 4 dager på bolen. Oppskriften er nok ikke helt ny, så en av Vivaldifargene var gått ut av produksjon. Den ble erstattet med en dobbeltråd Drops Kid Silk i stedet. Jeg ble så fornøyd at jeg lurer på å strikke en til i en annen farge :-)



I've knitted myself a favourite tunic. It's soft and warm in Drops alpaca, Drops Vivaldi and Drops Kid Silk. I've used knitting needles US 15/10 mm, so it was a really quick knit. The body took me only 4 days to complete. I don't think the pattern is a new one, because one of the Vivaldi colours was not available anymore. I substituted it with Drops Kid Silk, double thread. I'm so content, I'm thinking of knitting one more in another colour :-)

13 comments:

lise said...

Superstilig, lekkerplekker!

Anonymous said...

Flott!

LivM said...

Den var råflott, og sikkert deilig og varm nå til høsten!

anla said...

så fine frynsedusker !

Anna Wennerström said...

Snygg!

Vibekes lille ullne said...

Flott jakke og herlige farger! Pinne 10 hørtes litt "skummelt" ut, bruker pinne 5 på jakke nå og synes det er litt tykt. :)

Hobbygåsa said...

Så lekker! Og så herlige farger! Dette er en riktig gladgenser :-)

Elins Strikkeri said...

Kjempefin og så ser den så god ut:))

Vibekes lille ullne said...

Tusen takk for kommentar på ME-innlegget mitt også forresten! Veldig hyggelig! Ha en fin dag! :)

Hilde C. said...

Takk!

Vibekes lille grønne: Pinne 10 går greit når man har vent seg til det. Deilig at arbeidet vokser så fort med tykke pinner :-)

Supernøtt said...

Skjønner godt at det ble en favoritt, både form og farge er skikkelig fine!

Siddis back home said...

Så herlig genser du har strikket! Uffameg, bra det gikk godt med pusen! Ha en flott helg!

Evy said...

Nydelig!