15 November, 2010

Post


Jeg driver stadig og sender av gårde knapper. Å kjøpe boblekonvolutter har aldri vært et alternativ. Det blir for dyrt, og knapper trenger heller ikke så mye isolasjon rundt seg.
Derfor har jeg pleid å lage konvolutter ved å brette gråpapir og sy en dobbelsøm rundt kanten. Jeg syns det er like kjapt og enkelt å sy en kant med symaskin, som å lime med grå teip. Dessuten så ser det penere ut også. Unni Strand har skrevet flere flotte bloggposter med tips om dette med salg av håndlagde varer, og i sin siste bloggpost om emnet, skrev hun at hun har mottatt pakker hvor det er brukt resirkulerte materialer som for eksempel ukeblader. Det slo meg at det er jo en strålende idé! Mer miljøvennlig, og ganske lurt for sånne som meg som er trege med å få levert bunkene med blader til resirkulering. Bivirkningen av dette er at det blir ganske morsomme konvolutter av det også :-)



I keep sending buttons. To buy expensive bubble wrap envelopes has never been an option. I used to make envelopes of grey paper, and sew them together on the sewing machine. I think that sewing the envelopes together is just as easy as using a lot of sticky tape, and it looks better too. A Norwegian blogger, Unni Strand, has written blog posts about selling handmade items on the internet. In her recent blog post on this subject, she wrote that she has received packages wrapped in old magazines. I thought that was a brilliant idea! Especially for people like me, who always end up with big piles of magazines that should have been delivered for recycling. The side effect of this, is that the envelopes look much more fun now too :-)

6 comments:

Moan said...

Snasent! Virkelig en flott idé!
Nesten så man ikke har lyst til å kaste de.. :-)

ANNEPÅLANDET said...

God ide!
For noen år siden fant jeg noen fine gaveesker på et julemarked, de var brettet av reklameplakater og var ganske stødige. Selv bruker jeg ofte magasinpapir som innpakningspapir. Men konvolutter har jeg aldri sett før - kanskje en ide for årets julekort?
Ha en fin uke!

Maret said...

Den satt....
Her skal det syast til juleposten.

Takk for ide,en og god helg.

skb said...

Det var ein super idé!
God helg!

Rebecca said...

What a great idea! I will have to try it next time I need a bubble envelope!

Sylvia said...

For en super ide!!! Og så morro å få i posten da!!!
God helg.