30 September, 2007

Project Spectrum August/September



Dresses by Lise Skjåk Bræk: Picture no. 1, 3, 5, 7, 9
National costumes: Picture no. 2, 4, 6, 8


Brown, orange and purple are the colours in Project Spectrum 2 in August and September.
I’ve used pictures from an exhibition I visited earlier this year, where national costumes and dresses by Lise Skjåk Bræk were shown. When I was going to find pictures with brown, orange and purple this month, I had a hard time finding those colours. So I guess those colours aren’t very popular when national costumes are made.

1 comment:

Hobbygåsa said...

Av og til når jeg leser noe så må jeg bare le etterpå... Ikke av deg altså!! men av meg selv. Du har vist bilder av nasjonaldrakter flere ganger og de er så nydelige. Flere ganger har jeg tenkt at "håper jeg kan komme meg til Oslo Spectrum en gang det er en sånn utstilling". Jeg klikker jo ikke på linken for jeg vet jo hva Spektrum er - ikke sant!! Men nå syntes jeg det ble litt vel mange utstillinger, ca 1 pr. mnd - så jeg klikket på linken... Hehe så feil kan man ta - Hjernetåke er jo ikke helt ukjent... Draktene er iallefall helt nydelige og det må ha vært flott å se de i virkeligheten! Ha en fin uke!