15 January, 2009

TAG


Jeg har vært så heldig å få denne prisen fra Maret i Strikk med-bloggen. Tusen takk!

I've been so lucky to get this award from Maret who's got the Strikk med-blog. Thank you!


Hun og Hobbygåsa har også utfordret meg med en tag. Instruksen er: "Fortell 7 ting om deg selv, både alminnelige og spesielle. Utfordre 7 nye bloggere."

1. Før var jeg koffeinavhenig. Nå må jeg holde meg unna koffein for å holde en mest mulig jevn form. Heldigvis finnes koffeinfri kaffe. Det rare er at jeg fremdeles er avhengig av kaffe om morgenen. Så enten er det sant at summen av laster er konstant, eller så er kaffe mer enn bare koffeintilførsel.
2. Jeg er fan av frosne erter. Fine, grønne, runde ertene :-)
3. Jeg klippet håret halvkort for et år siden, etter å ha hatt langt hår i 30 år. Det hender jeg fremdeles lurer på hvem den damen i speilet er.
4. Først etter at jeg startet blogg, har jeg virkelig skjønt hvor glad jeg er i fugler.
5. Jeg liker ikke nyttårsforsetter, men moren min klarte allikevel å dra et ut av meg på nyttårsaften: Jeg skal prøve å være mer miljøvennlig.
6. Jeg liker elektroniske dubbeditter veldig godt, men blir lettere hysterisk når de ikke virker. Jeg skjønner dem jo ikke. Ikke kan de fikses ved å limes, eller oljes, eller dunkes mot veggen mens man banner. Dårlig gjort egentlig.
7. Motto: "Alt som i rimelige mengder er godt for humøret er sunt!" Ergo er for eksempel sjokolade sunt :-)

Ønsker du å skrive 7 ting om deg selv, kan du herved anse deg selv som tagget.



Maret and Hobbygåsa have challenged me to write seven things about myself:

1. I used to be addicted to caffeine. Now I have to keep away form caffeine in order to keep a more stable energy level. Fortunately there's decaffeinated coffee. The strange thing is that I'm just as addicted to drinking coffee in the morning as before. So either it is true that the sum of vices is constant, or that drinking coffee is more than just adding caffeine to the body.
2. I'm a fan of frozen peas. They are so cute and round and green.
3. I cut my hair quite short a year ago, for the first time in 30 years. I sometimes still wonder about whom that woman looking at me in the mirror is.
4. It was after starting this blog, that I really realised how much I love birds.
5. I don't like New Years resolutions. But my mother managed to drag one out of me anyway. This year I will try to me more environmentally friendly.
6. I like electronic devices a lot, but when they don't work I become quite frustrated. I don't understand them. They can not be glued together to work again, or oiled, or banged against the wall while I curse. It feels really unfair.
7. Motto: "All that in reasonable amounts is good for your mood is healthy!" Which can be translated into: Chocolate is healthy :-)

If you would like to write 7 things about yourself, you can hereby consider yourself tagged.




Jeg kommer tilbake med rapport om strikkemøllen om litt. For øvrig har jeg brukt tida på å plante sopp i knappe –og glansbilde butikken min på DaWanda :-)


I will be back with a report on the knitting mill. I've also spent my time planting toadstools in my DaWanda-shop :-)

8 comments:

Hobbygåsa said...

Hehe, nr 7 er så absolutt riktig! Knappene er så nydelige - gleder meg til postmannen kommer med mine!

Pinneguri said...

Visste du at 60 % av vårt inntak av antioksydanter kommer fra kaffe? Kanskje det er der det ligger?

Ellers skal jeg bare TAKKE for de vakre knappene som kom i posten i går. Og det verste (!) er at jeg har et prosjekt jeg jobber med som de passer til - jeg trenger bare litt tid på å få det like vakkert som knappene dine :D)

Lena said...

Enig i nr 2 og 7:o) Og det der med kort hår, jeg har kort-kort og det er herlig!! I alle fall på dager med så dårlig energi at bare det å stelle håret er et ork i seg
selv;-) Og du, de knappene dine er nyyyydelige!

Anonymous said...

Nydelige knapper! :)

Candy Schultz said...

I don't like electronic devices either or even mechanical ones. I hate my sewing machines when they don't work. I always have to take them in and pay someone to fix them. Ditto electronics although my husband and son can sometimes fix those. You would think I would let them try their hand at sewing machines but no - those are too necessary.

The buttons are adorable.

Unknown said...

Congratulations on the award! I love the mushroom buttons you have made! They are adorable as can be!
~Emily

Rebecca said...

I know what you mean about the coffee. A while ago we switched to decaf most of the time because of my husband's fibromyalgia and when we were trying for a baby. Right now I am off coffee, even decaf, because of pregnancy food issues, and I really miss that morning decaf coffee.

Hilde C. said...

Thank you for your kind comments :-)

Takk for hyggelige kommentarer :-)