06 March, 2011

Bursdagsvotter / Birthday mittens


- "Det er ingen andre på facebook som klager så mye på vinteren som deg," sa jeg til venninna mi. "Derfor får du varme votter til bursdagen din i år. Kanskje det hjelper på deppinga over kulde og snø."
- "Oi", sa venninna mi. "Hvis det er resultatet av klaginga, så skal jeg klage enda mer neste vinter :-)"

Svarte, tova votter strikket i garnet pt2. Henvisning til oppskriften finnes i bloggposten på denne linken her.



- "There's no one else on facebook who is complaining so much over the winter season as you do," I told my friend. "That's why I'm giving you warm mittens for your birthday this year. Maybe they'll help you overcome your winter blues."
- "Oh," my friend said. "If that's the result of my complaints, I'll complain even more next winter :-)"

Knitted and felted mittens made with the yarn pt2. They're made from a pattern in a Norwegian knit book: Link in this blog post



3 comments:

Moan said...

Det er ikke ofte det lønner deg å klage :-)
Tøffe votter, kule knapper :-)

Sandoren og Blåsten said...

Hei!

Denne bloggen er jo bare et oppkomme av ideer og flotte ting!

Jeg har ei venninne som ønsker seg oppskrift på sånn "gammeldags" dorullholder som ser ut som ei dokke med plass til doruller under skjørtet. Jeg tenkte jo med en gang på siden din og har sett og lett.

Vet du om en oppskrift på en slik? eller andre morsomme dorull-holdere? Hadde blitt kjempeglad for svar.

Hilsen Gry K

Anonymous said...

Jeg nyyyter disse vottene! Det ble nesten nedtur når våren kom.....nesten... :0)